Žemės mokesčio įstatymo pataisos galimai prieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems asmenų lygiateisiškumo, dvigubo baudimo draudimo ir teisinės valstybės principams.
Tokią Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadą antradienį Seimui pateikė Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras.
„Įstatymo projekte nėra aptarta, kas yra apleista žemė. Todėl taikymo metu gali būti neaiškumų, kad numatyto mokesčio dydis šiuo konkrečiu atveju yra imperatyvus, tik 4 proc., ir nenumatyta galimybė jį koreguoti, kaip kitais atvejais.
Tai gali reikšti dvigubą baudimą, nes Administracinių teisės pažeidimų kodekse yra numatyta ir administracinė atsakomybė“, – sakė S. Šedbaras.
Antradienį Seimui pritarus komiteto išvadai, Žemės mokesčio įstatymo projektas bus teikiamas iš naujo. Seimo statutas numato, kad jeigu Teisės ir teisėtvarkos komitetas padaro išvadą, kad įstatymo projektas prieštarauja Konstitucijai ir nėra nustatyta tvarka pateikto Konstitucijos pataisų projekto, Seimo Pirmininkas teikia šią išvadą svarstyti Seime.
Jeigu Seimas visų Seimo narių balsų (71) dauguma nepritaria Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadai, atitinkamas įstatymo projektas gali būti svarstomas ir nepateikus Konstitucijos pataisų projekto. Pritarus komiteto išvadai, Vyriausybė patobulintą projektą teikia Seimui iš naujo.
Kaip ELTA jau skelbė, spalio 18 d. Seimas po pateikimo pritarė naujos redakcijos Žemės mokesčio įstatymo projektui. Jame numatyta, kad apleistai žemės ūkio paskirties žemei, be to, kad nebūtų taikomas vertės mažinimo koeficientas, siūloma nustatyti ir maksimalų 4 procentų mokesčio tarifą (pereinamuoju laikotarpiu 2013 m. tarifas būtų 1,5 procento, 2014 m. – 2,5 procento).
Už naujos redakcijos Žemės mokesčio įstatymą po pateikimo balsavo 53, prieš buvo 18, susilaikė 20 Seimo narių.