Buvusį „Swedbank” pastatą Taikos prospekte įsigijusi bendrovė pageidauja rekonstruoti jo fasadą. Tačiau naujuosius pastato šeimininkus bandoma priversti išspręsti dar nuo pastato pastatymo laikų tebesitęsiančią ir vis gilėjančią automobilių statymo vietų problemą.
Gruodžio pabaigoje UAB „Vakarinis fasadas” architektas Rinaldas Regesas Architektų ekspertų tarybai pristatė pastato Taikos pr. 22 fasadų rekonstrukcijos techninį projektą.
Pasak projekto vadovo, naujieji šeimininkai – bendrovė „SAAS Capital Management Group” – nekeisdami pastato tūrio, nori jį apšiltinti bei atnaujinti fasado apdailą. Tarybai buvo pateikti du galimi fasadų rekonstrukcijos variantai.
Variante, kuris yra priimtinesnis ir rekonstrukcijos projekto rengėjams, ir paties pastato autoriui architektui Vytautui Valančiui, stiklo ir aliuminio konstrukcijų siūloma mažiau, dalis fasado būtų dengiama klinkerio plytelėmis, dalis – tinkuojama ir dažoma. Pastato cokolio apdailai parinktos akmens masės plytelės. Spalvos parinktos taip, kad pastatas įgytų naują įvaizdį bei išsiskirtų iš aplinkinių Taikos prospekto statinių.
Banko pastato rekonstrukcijos rengėjams projektavimo sąlygų sąvade buvo nurodyta apskaičiuoti ir normuojamą automobilių stovėjimo kiekį sklype bei išspręsti automobilių aikštelės problemas. Šiuo metu sklypo ribose ir šalia Taikos prospekto automobiliams yra įrengtos 59 vietos, dar 6 vietos yra banko garaže.
Naujų pasiūlymų dėl automobilių statymo vietų architektai praktiškai nepateikė. Tai buvo viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių Architektų ekspertų taryba nepritarė pateiktam techniniam projektui. Juolab kad techninio projekto rengėjai neatsižvelgė į parengtą Taikos prospekto detalųjį planą, kurio remiantis negalima projektuoti dalies automobilių stovėjimo vietų ten, kur jų iki šiol būta.
Architektams patarta išnagrinėti ir išspręsti visą paraleliai Taikos prospektui einantį įvažiavimo kelią nuo Bijūnų gatvės iki Miestų statybos projektavimo instituto (Taikos pr.24), numatant vietas automobiliams statyti prie šio įvažiavimo.