Tikkuurila

Gausėja “Klaipėdos naftos” gynėjų gretos

Klaipėdos nafta

Atsiranda vis daugiau parlamentarų, kurie Vyriausybės svarstymus ateityje galbūt parduoti pelningai dirbančios „Klaipėdos naftos” akcijas vertina itin skeptiškai.

„Vakarų ekspresas” vakar rašė, kad kategoriškai prieš šios Klaipėdos uosto įmonės pardavimą pasisako klaipėdietis Seimo narys ir susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko pavaduotojas Julius Veselka.

Šio komiteto narys liberalsąjūdietis Audrius Endzinas vakar pasiūlė į biudžetą papildomai pajamų ieškoti apmokestinant į Lietuvą iš kaimyninių šalių įvažiuojančius automobilius, o ne parduodant pelningai dirbančios „Klaipėdos naftos” akcijas.

„Į Lietuvą iš kaimyninių šalių – Latvijos, Baltarusijos, Lenkijos, Kaliningrado įvažiuoja automobiliai, kurie naudojasi mūsų keliais, bet už tai nė cento nesumoka. Jie gali nė litro degalų neįsipylę pervažiuoti visą Lietuvą”, – BNS sakė A. Endzinas.

Parlamentaras sako, kad apie „Klaipėdos naftos” akcijų pardavimą būtų galima kalbėti esant labai ypatingoms sąlygoms: „Jeigu jau būtų taip tvanku ekonomikai, biudžetui, ir reiktų pinigų, tada, gal dalį akcijų. Bet įtaką įmonėje valstybė turi išlaikyti”.

Socialdemokratė Birutė Vėsaitė teigė esanti kategoriškai prieš tai, kad Vyriausybė parduotų jai priklausančias įmonės akcijas. Parlamentarė sako, kad akcijų pardavimas kenktų Lietuvos nacionaliniam saugumui. Ji prognozuoja išaugsiančias dyzelino ir benzino kainas.

„Ekonominės situacijos tai neišgelbės, galime tik prisidaryti daugiau problemų. Įmonė dirba pelningai, moka mokesčius, kam paskutinę duonos žiauberę kažkam atiduoti. Kol turim naudos, turėkime. Eksportuoti galimybės išliks, o importavimo gali nebūti. Lenkai nenorės, pavyzdžiui, ir neįsileis. Jie bus monopolistai,” – aiškino B. Vėsaitė.

Pasak A. Endzino, „Klaipėdos nafta” dabar yra vienas iš saikingai brangaus kuro svertų. Kai jo nebebus, kurą įsivežti esą bus galima tik geležinkeliais ir sausumos transportu. Tokie gabenimo būdai būtų degalų brangimo priežastis, nes jais nepavyktų patiekti tų kiekių, kiek gali pristatyti tanklaiviais.

„Klaipėdos naftos” akcijų pardavimui turėtų pritarti Seimas, nes reikės keisti įstatymus, numatančius, kad bendrovė yra ypač svarbus strateginis objektas. A. Endzinas mano, kad svarstymai dėl įmonės akcijų pardavimo nebus priimami „per penkias minutes”.

Trečiadienį premjeras A. Kubilius jau patikino, kad „Klaipėdos nafta” kol kas nebus privatizuojama, o likusio dešimtadalio „Mažeikių naftos” akcijų pardavimo sandoris Lenkijos koncernui „PKN Orlen” su galimu naftos terminalo akcijų perleidimu ar produktotiekio tiesimu iš Mažeikių į Klaipėdą nesiejamas.

REKOMENDUOJAME