Anza

“Grąžinkite miestui Tiltų gatvę”

“Grąžinkite miestui Tiltų gatvę”

Jei būtų surašyta tokia peticija, po ja norinčių pasirašyti tikrai netrūktų.

Pirmieji turbūt pasirašytų miesto autobusų vairuotojai, eismo priežiūros skyriaus pareigūnai. Pasirašytų ir visi kiti, kuriems dabar tenka važinėti Pilies gatve ir ryte bei vakare „stumdytis” spūstyse ar dienos metu netikėtai įstrigti dėl dažnai čia įvykstančių avarijų.

Kada pabaiga – neaišku

Tiltų gatvės „netekome” pernai gruodį. Žadėta, kad gatvės remontas baigsis iki rugsėjo 30 d. Dabar žadama iki gruodžio 24 d. Tačiau Klaipėdos miesto ūkio departamento direktorius Alfonsas Šimkus nebuvo labai optimistiškas.

„Jei leis oro sąlygos, atidarysime gatvę gruodžio pabaigoje, jei ne – pavasarį”, – sakė A. Šimkus.

Tokios prognozės itin nedžiugina viešojo keleivinio transporto paslaugas teikiančių bendrovių bei šią sritį kuruojančios viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas” (KKT) vadovo Gintaro Neniškio. Anot jo, užsitęsęs gatvės remontas svariai prisidės prie viešojo transporto bilietų branginimo.

Patiria nuostolius

„Jau dabar mes kas mėnesį patiriame po 140-150 tūkstančių litų nuostolių, šiuos pinigus papildomai sumokėdami vežėjams už papildomus ridos kilometrus, susidarančius apvažiuojant Tiltų gatvę. Tačiau be tiesioginių išlaidų, kas mėnesį netenkame dar po 25-35 tūkstančių litų pajamų, nes 2,5 procento sumažinome autobusų reisų skaičių. Dėl to keleiviai priversti važiuoti sausakimšais autobusais, o mes – klausyti jų pagrįstų priekaištų”, – sakė KKT direktorius.

Anot jo, vietoj iki tol fiksuoto keleivių skaičiaus augimo dabar stebimas sąstingis, o terminuotais bilietais besinaudojančių keleivių netgi pradėjo mažėti. G. Neniškis pasakojo, kad jei anksčiau vos 10-12 proc. miesto autobusų vairuotojų nuo grafiko nukrypdavo apie 2 minutes, tai dabar šis rodiklis siekia 40-50 proc. Dėl kamščių Pilies gatvėje, į kurią plūstelėjo papildomas srautas transporto priemonių (vien autobusų 105), nuo grafiko kartais atsiliekama ir po 40 min.

Anot G. Neniškio, viešasis transportas nevažiuodamas Tiltų gatve praranda savo pranašumus.

„Keleiviui prailgsta laukimas, pailgėja pati kelionė ir jis ieško alternatyvos – sėda į nuosavą transportą, – samprotavo G. Neniškis. – O dėl to didėja kamščiai Pilies gatvėje.”

Padaugėjo avarijų

Nors padidėjusiam eismo srautui Pilies gatve buvo pasiruošta – atitinkamai sureguliuoti šviesoforai, sankryžose eismui reguliuoti buvo paskirti pareigūnai – nuostolių, o ir aukų, neišvengta. Šiemet Pilies gatvėje avaringumas padidėjo net 86 proc. (pernai nuo kovo iki gruodžio užfiksuota 90 avarijų, šiemet tuo pačiu metu – 168).

„Atidarius Tiltų gatvę pasidarytų lengviau kvėpuoti”, – viliasi ir Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas. Anot jo, šiai tarnybai padidėja išlaidos, nes reikia papildomai skirti pareigūnų eismo reguliavimui sankryžose.

Pablogėjo darbo sąlygos

„Kažkoks košmaras”, – taip važiavimą Pilies gatve vienbalsiai apibūdina miesto autobusų vairuotojai, kitaip nei individualaus transporto savininkai negalintys ieškoti apvažiavimų ir priversti važiuoti savo maršrutais per visas piko valandas.

„Mes taip pat suinteresuoti, kad viešojo transporto paklausa tik didėtų, – sakė UAB Klaipėdos autobusų parko (KlAP) generalinė direktorė Jelizaveta Daugininkienė. – Tačiau padėtis keičiasi ne į gerą.”

Anot J. Daugininkienės, KlAP tiesioginių nuostolių dėl uždarytos Tiltų gatvės nepatiria, tačiau yra ir kita pusė – labai pablogėjo vairuotojų darbo sąlygos.

„Didesni transporto srautai, didesnė rizika, blogesnės nuotaikos, o tai reiškia ir daugiau konfliktinių situacijų”, – vardino bėdas KlAP vadovė.

Visi vežėjai nerimauja, kad remontas dar užsitęs.

Uždarei gatvę – mokėk kompensaciją

„Visi apvažiavimai dėl gatvių remonto vežėjams brangiai kainuoja, todėl, kai vykdomi tokie remonto darbai, turėtų būti numatytos ir kompensacijos”, – sakė KlAP generalinė direktorė.

J. Daugininkienė sakė buvusi viena iš iniciatorių, Klaipėdos miesto tarybai rengusių pasiūlymą, kuriame, be kita ko, remontuojant miesto gatves, ar numačius uždaryti eismą kurioje nors atkarpoje, vežėjams būtų mokama kompensacija.

„Kas nori uždaryti miesto gatvę – dėl ralio, eisenų ar bėgimo varžybų – tegu miestui sumoka papildomai susidarančias viešojo transporto išlaidas. Yra patvirtinti maršrutai, jų tinklas. Tad kiekvienas apvažiavimas, kiekvienas papildomas kilometras dėl uždarytos ar remontuojamos gatvės mums kainuoja”, – sakė generalinė KlAP direktorė.

Anot jos, privalu suprasti, kad negalima gyventi kitų sąskaita. KlAP jau turėjo karčios patirties ir nuostolių, kada buvo remontuojamas geležinkelio tiltas ir dėl to buvo uždaryta dalis Liepų gatvės – tuomet tiek tolimojo susisiekimo, tiek priemiesčio, tiek miesto autobusai į maršrutus turėjo vykti aplinkkeliu – Joniškės gatve. Tie papildomi kilometrai KlAP kainavo apie 160 tūkst. litų. Šio nuostolio niekas nekompensavo.

Kad tokia kompensacija tvarkant ir uždarant gatves yra reikalinga, pritaria ir KKT direktorius G. Neniškis. Jis sako galįs tik apgailestauti, kad toks pasiūlymas nebuvo išgirstas. Anot KKT vadovo, jei gatves remontuojantis rangovas privalėtų į savo išlaidas įtraukti dar ir kompensaciją už viešojo transporto nukreipimą kitomis gatvėmis, panašių situacijų ir atsikalbinėjimų dėl užsitęsusių remontų, kaip kad atsitiko su Tiltų gatve, neliktų – nes kiekviena uždelsta diena būtų nuostolis rangovui.

REKOMENDUOJAME