Anza

Laukti pokyčiai Kauno centre: pasirašyta sutartis dėl daugiaaukštės automobilių saugyklos statybos

Laukti pokyčiai Kauno centre: pasirašyta sutartis dėl daugiaaukštės automobilių saugyklos statybos

Automobiliais užstatytos teritorijos centrinėse miestų dalyse – opus klausimas bemaž kiekvienam didmiesčiui. Kaunas imasi realių veiksmų šiai problemai sušvelninti. Artimiausiu metu prasidės erdvios daugiaaukštės automobilių saugyklos statybos. Daugiau nei 250 vietų statinys suplanuotas greta buvusio „Merkurijaus“ pastato K. Donelaičio g. 65P sklype. Užbaigti projektą planuojama 2023-iųjų pavasarį.

Automobiliams ir dviračiams

„Jau senokai turėjome planą vietoje sunykusios aikštelės su ištrupėjusiu asfaltu pastatyti tai, kas pasitarnautų kiekvienam kauniečiui ir ne tik. Atėjo laikas šį projektą įgyvendinti. Naujai atgimusi Laisvės alėja, išgražėjusi Vienybės aikštė, aplink įsikūrę šiuolaikiški verslo centrai ir Nemuno saloje kylantys objektai jau dabar sutraukia daugybę žmonių, o ateityje jų srautas gali dar labiau išaugti. Gatvės yra saugiam ir netrukdomam eismui, todėl nauja daugiaaukštė aikštelė bus optimalus sprendimas, kurio naudą pajus daugybė žmonių“, – kalbėjo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Įsisenėjusi problema ilgą laiką buvo jaučiama daugeliui kauniečių, kuomet sudėtinga rasti laisvų parkavimo erdvių, o transporto priemonės paliekamos tam nepritaikytose vietose ar aplinkiniuose kiemuose. Iškilus naujai daugiaaukštei automobilių saugyklai, jos tiesioginė funkcija padės nukrauti nemenką dalį srauto nuo centrinių gatvių.

Maždaug 8,2 tūkst. kv. metrų ploto uždaras pastatas talpins iki 262 automobilių. Pagal projektą suplanuoti 2 aukštai po žeme ir 4 aukštai iškilę virš jos. Statinys bus pritaikytas ir neįgaliesiems – jiems numatyta specialios parkavimo vietos. Pirmo aukšto vakarinėje dalyje suplanuota ir dviračių laikykla.

Atskiri įvažiavimo ir išvažiavimo vartai suprojektuoti šiauriniame pastato fasade ir bus orientuoti į įvažą iš K. Donelaičio gatvės. Pėsčiųjų įėjimas bei išėjimas – iš rytinės fasado pusės. Į kiekvieną aukštą bus galima pakilti liftu.

Darniai derės su aplinka

Aplink vos kelių šimtų metrų atstumu aplink įsikūrę keli universitetai, kitos mokslo bei kultūros įstaigos, verslo biurai, daugybė viešojo maitinimo vietų ir kitų traukos centrų. Naujo objekto vieta bus patogiai pasiekiama, tuo pačiu saugiai „įsiterpusi“ tarp aplinkinių pastatų, todėl architektūriškai nedarysianti jiems didesnės įtakos.

„Pasirinkta pastato lakoniška architektūrinė išraiška nedominuos aplinkoje, o atliks labiau foninį vaidmenį, ypatingai santykyje su „Romuvos“ kino teatro pastatu. Statinio fasadą sudarys pusiau skaidrus profiliuotas stiklas ir fasadinės plokštės su apdailiniu paviršiumi.

Stogą numatyta dengti rulonine bitumine danga su pilkšvai žaliu pabarstu. Pastatui dar daugiau natūralumo pridės augalija – viena aikštelės pastato išorinė pusė bus apželdinta vijokliais“, – sakė projekto vadovė Edita Šalnė.

Automobilių saugyklos vidaus sienas ir pertvaras numatyta mūryti iš betoninių „haus“ tipo blokelių, paliekant natūralius netinkuotus paviršius. Pastate taip pat planuojama įrengti aliuminio profilių langus ir duris bei šlifuoto betono grindis.

Planuoja pastatyti per metus

Būsimoje saugykloje numatyta įrengti vėdinimo, vaizdo stebėjimo, įeigos kontrolės, eismo valdymo bei kitas būtinas apsaugos sistemas. Pravažiavimus reguliuos automatiniai kelio užtvarai. Dar prieš patenkant į pastatą specialūs ekranai informuos apie aikštelės užimtumą, todėl vairuotojams nereikės gaišti laiko ir ieškoti laisvos vietos savo automobiliui.

Transporto priemonių tranzitas tarp aukštų numatomas pandusais. Eismas vyks ratu prieš laikrodžio rodyklę, stengiantis išvengti susikertančių srautų.

Projektui įgyvendinti suplanuoti maždaug metai nuo darbų pradžios. Objektą Naujamiestyje statys viešą rangos darbų konkursą laimėjusi bendrovė „Autokausta“. Projekto vertė sieks apie 6 mln. eurų.

Ryšių su visuomene skyriaus informacija

REKOMENDUOJAME