Šiemet lapkričio 29 d., kaip ir kiekvienais metais, tiek Lietuvoje, tiek visame pasaulyje bus minimas Juodasis penktadienis, kurio metu įprastai siūlomos didžiausios metų nuolaidos. Dalis jų neišvengiamai skatina besaikį vartojimą, tačiau šią išpardavimų savaitę pretenduoja pakeisti vis labiau populiarėjanti iniciatyva. Šiemet asociacija „Investors’ Forum“ kartu su partneriais kviečia Juodojo penktadienio metu minėti Žaliąjį penktadienį ir atkreipti dėmesį į tvaresnį bei atsakingesnį vartojimą.
Žaliojo penktadienio iniciatyva Lietuvoje vyks jau antrą kartą. Šiemet ją į savo rankas perima ir verslus į žalią bendruomenę buria asociacija „Investors’ Forum“ ir jos narė – žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“.
„Apie Žaliąjį penktadienį pastaraisiais metais vis dažniau kalbama ir Lietuvoje, bet didesnių iniciatyvų iki šiol dar nebuvo. Šia iniciatyva siekiame skatinti vartotojų sąmoningumą bei atsakingumą apsiperkant, rinktis ilgalaikę vertę vietoje greito vartojimo. Žaliasis penktadienis – tai atsakinga alternatyva Juodajam penktadieniui, todėl labai džiaugiamės matydami, kad šiemet iniciatyva iškart sulaukė daugelio mūsų narių dėmesio. Tai tik įrodo, kad Lietuvoje tvarių ir sąmoningų verslų tik daugėja, o savo ruožtu siekiame šį pokytį paspartinti”, – sako asociacijos „Investors’ Forum“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė.
Šiemet prie iniciatyvos prisijungė žaliuosius produktus ir paslaugas siūlantys verslai: UAB „Bunasta“, prekybos tinklas „Iki“, UAB „Cramo”, UAB „Alwark“, Lietuvos bankų asociacija bei įmonė „Linde Green“. Visus jų pasiūlymus bus galima rasti „Investors’ Forum“ internetiniame kataloge.
Iniciatyvą palaiko įmonės „Ellex Valiunas“, „MOOG“, „Lidl Lietuva“, „Neste Lietuva“, kelionių agentūra „Estravel“, „Deloitte Lietuva“, ,,ConnectPay” bei „OP bankas“.
„Siekdami paskatinti išpardavimų metu rinktis tvaresnius sprendimus, dar pernai ėmėmės lyderystės ir pradėjome švęsti Žaliąjį penktadienį. Ta proga, aktyviai komunikuota ne tik žiniasklaidoje bei socialiniuose tinkluose – apie tvarumą skelbė ir žalia spalva nušvitęs Vilniaus televizijos bokštas. Šiemet vėl kviečiame visus rinktis sąmoningumą ir atsakingą vartojimą. Mūsų tikslas – ne tik pakeisti vartotojų įpročius, bet ir skatinti verslą plėsti tvarių produktų pasiūlą“, – teigia „Enefit“ komunikacijos ir rinkodaros vadovė Ieva Krikštopaitytė.
Aukščiausias šalies statinys šaliai nušvis ir šiemet, be to, apie Žaliąjį penktadienį ir jo metu puoselėjamas vertybes skelbs skaitmeninė lauko reklama bei socialiniai tinklai. Iniciatyva sukurtas ir specialus tinklapis zaliasispenktadienis.lt, kuriame vartotojai kviečiami apsipirkti „Nieko parduotuvėje“ ir patirti pirkimo džiaugsmą be jokių išlaidų.