Šią savaitę pagrindiniame šalies kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda prasidėjo pirmojo elektromobiliams skirto įkrovimo parko statybos. Bendrovės Eldrive Lithuania įkrovimo parkas bus pirmas toks pagrindiniame šalies kelyje, o jame vienu metu galės krautis 40 elektromobilių. Planuojama, kad parkas pradės veikti 2025-ųjų metų pirmąjį ketvirtį.
„Elektromobilių skaičiaus didėjimas įgauna pagreitį ir siekiame, kad 2030 metais Lietuvoje būtų apie 120 tūkstančių elektra varomų automobilių. Esminė šio ambicingo tikslo sąlyga – patogi ir išvystyta automobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra. Pradedamas statyti elektromobilių įkrovimo parkas prie vienos svarbiausių mūsų magistralių žymi naujas tokių objektų plėtros tendencijas ir ženkliai prisidės prie nacionalinės infrastruktūros plėtros“, – sakė energetikos ministras Dainius Kreivys. Pasak ministro, norint užtikrinti patogias keliones elektromobiliais Lietuvoje, reikia apie 60 tūkstančių viešų ir privačių įkrovimo stotelių.
1,5 ha žemės plote planuojamos pastatyti penkios 200 kW galios stotelės, kiekviena turinti dvi įkrovimo prieigas, o kitų metų vasarą pirmas projekto etapas bus užbaigtas įrengiant dar penkias 400 kW stoteles su dviem įkrovimo prieigom ir parke iš viso bus 20 įkrovimo prieigų. Kitas parko vystymo etapas – įrengti didelės galios įkrovimo prieigų bei keletą įkrovimo taškų sunkiasvoriui transportui ar autobusams. Taip pat parke bus 318 kvadratinių metrų pastatas, kuriame įsikurs kavinės „Caffeine“ ir „Narvesen“, veiks poilsio ir darbo vietos bei tualetai.
„Tai didelis žingsnis plėtojant elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą pagrindiniuose šalies keliuose. Gegužės mėnesį pradėjome pirmojo tokio parko statybas Panevėžio rajone, o šis bus antrasis toks. Tai unikalus projektas, sukurtas atsižvelgiant į pagrindinius elektromobilių vairuotojų poreikius keliaujant – greitai ir be eilių įsikrauti transporto priemonę. Labai džiaugiamės prie projekto prisijungusiais partneriais ir šiandien prasidėsiančiomis statybomis“, – sako bendrovės Eldrive Lithuania vadovas Tomas Tamašauskas. Pasak jo, ši vieta kelyje elektromobilių vairuotojams leis keliauti iš Vilniaus ar Kauno link Klaipėdos ar Palangos bei atgal, daug nebesižvalgant į baterijos likutį, kadangi didžioji dalis Lietuvos keliuose važinėjančių elektromobilių gali įveikti 250–350 kilometrų atstumą.
Eldrive Lithuania investicijos į šį įkrovimo parką sieks kiek daugiau kaip du milijonus eurų. Projektas įgyvendinamas kartu su įmone „Reitan Convenience Lithuania“ – bendrove, valdančia Lietuvoje ir kitose šalyse „Caffeine“ ir „Narvesen“ kavinių tinklą. Elektromobilių įkrovimo parką statys bendrovė „Kenova“.
Šiuo metu mūsų šalyje iš viso veikia daugiau kaip 1 000 lėtojo (AC) įkrovimo ir apie 300 greito (DC) įkrovimo stotelių.